nba

nba

nba

nba

حامد حدادی ۲

جمعه 1 شهریور1387 ساعت 14:4
ال پاییس: واشنگتن باید به دخالت سیاست در ورزش پایان دهد
مادرید ـ روزنامه ال پاییس چاپ مادرید روز پنجشنبه در مطلبی با اشاره به تحریم ها و اقدامات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، نوشت: "حامد حدادی" بسکتبالیست ایرانی بخاطر این تحریم ها از پیوستن به یک باشگاه آمریکایی بازماند.
به نوشته این روزنامه ، حدادی بازیکن بسکتبال تیم ملی ایران نمی تواند به خواسته حرفه ای خود برسد ، زیرا دولت آمریکا معامله با شهروندان ایرانی را ممنوع کرده است .
روزنامه ال پاییس ضمن سرزنش آمریکا نسبت به اینکه مسایل سیاسی را در سایر امور از جمله مسابقات ورزشی دخالت می دهد، تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی دوستانه به منظور تقویت پیوندها و ایجاد تفاهم باید از معاملات سیاسی جدا باشد.
به نوشته ال پاییس، سازمان ملی بسکتبال آمریکا (ان بی ای) که از تیم ملی بسکتبال ایران برای انجام رقابتهای دوستانه برای آمادگی در شرکت در بازیهای المپیک در ماه گذشته دعوت به عمل آورد، اکنون به دستور دولت آمریکا، پیوستن حامد حدادی به باشگاه های این کشور را ممنوع کرده است .
بنابراین گزارش، حدادی با 23 سال سن و 18/2 متر قد، بهترین بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران است . تیم بسکتبال ایران در پنج رقابت خود در بازیهای المپیک پکن از همه حریفانش شکست خورد.
بنابر این نوشته، شماری از باشگاه های آمریکایی و اروپایی حامد حدادی را تحت نظر داشته اند.
ال پاییس افزود: حدادی علاوه بر داشتن جسه قوی از مهارت خوبی برخوردار بوده و بازیکنی بسیار عالی است .
به نوشته این روزنامه ، باشگاه آمریکایی "ممفیس گریزلیس" یکی از باشگاه هایی است که بهترین موقعیت برای جذب حدادی قرار داشت ، اما سازمان ان بی ای آب سردی بر سر آنها ریخت .
این روزنامه نوشت: سازمان مذکور با ارسال نامه ای توضیح داده است که قوانین فدرال برای افراد و نهادهای آمریکایی معامله با شهروندان ایرانی را ممنوع اعلام کرده است .
بنابراین گزارش، علیرغم این وضعیت هنوز حدادی اعتقاد دارد که در سال آینده می تواند در باشگاه گریزلیس در کنار "مارک گاسول" بازیکن اسپانیایی که اخیرا توسط این باشگاه خریداری شده است ، بازی کند.
این نشریه به نقل از حدادی نوشت که وی هفته گذشته با "مارک لاوارون" سرمربی تیم گریزلیس صحبت کرده است و اکنون باید دوباره با نماینده خود در این باره مذاکره کند.
به نوشته این روزنامه حدادی بر این امر تاکید دارد که برای رقابت در جام باشگاه های بسکتبال آمریکا باید از نظر جسمی قدرتمندتر شود.
ال پاییس افزود: تیم ملی بسکتبال ایران 60 سال است که در بازیهای المپیک شرکت نداشته است و آخرین بار در بازیهای لندن در سال 1948 شرکت داشت، اما بلیت ورود در بازیهای المپیک پکن را پس از قهرمانی رقابتهای آسیایی کسب کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد